YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Isnin, 11 Jun 2012

~Ujian Hidup Yang Tak Pernah Surut ~

Kadang2..
kita rase kita dah cuba nk jaga hati semua org sekeliling kita.. 
tapi.. tetap ade juga yang kurang berpuas hati dengan perilaku kita..
kita pon dok fikir..diam seribu bahasa..

"apa salah aku? asyik aku jep kena jage hati korg.. korg pernah x fikir perasaan aku? 
asyik aku jep kena buat keje nie , korg pernah tak nk tlg aku wat keje nie same2? 
korg selalu buli & marah aku , pernah tak korg nk ajar aku mane yg betul caranya?
korg dok sedap marah2.. suruh tu ..suruh nie.. korg x pernah ke rase ape yg aku rase nie? hah!!? "

sabar..
senang diungkap tapi sukar dilaksanakan..
tetapi dalam situasi ini kite fikirkanlah sedalam2nya..
jangan mudah berkecil hati..
mungkin mereka lakukan begitu supaya kite cekal hadapi masalah yg lebih besar lg berbanding ini..
dan mungkin.. semua ini telah di rencanakan oleh ALLAH..
jadi , anda masih mahu merungut ujian ALLAH ini?

sekarang masanya bukan utk merungut tetapi masa inilah kita tanamkan semangat utk teruskan kehidupan yg akan dtg dgn redha..
berdoalah supaya segala gerak geri kerja yg dilakukan oleh kita itu di bawah redha ALLAH..dan ceriakanlah harimu dengan senyuman + ketawa agar harimu tidak hambar dan muram..

Ingatlah..
mohon doa padaNya :
"ya ALLAH , semoga diperbesarkan semangatku utk mgharungi ujian yg bakal bertandang dan semoga langkah2ku ini dalam keredhaanMu..aaminn :) "
mohon doa agar diperbesarkan iman utk hadapi ujian , bukan memperkecilkan ujian yg sedia ada..

Jadi , senyumlah :)

#mencari segaris senyuman dari wajahmu (^__^)V

Tiada ulasan:

Catat Ulasan