YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Selasa, 5 Jun 2012

Rindu akan Mawar Berduriku..~

♥ Rose VS Daisy ♥

"nah , ini utk awak.." sapanya sambil memberikan ku sekuntum daisy , warna purple yg begitu indah di pandang.

"erm , tak nak lah.. " jawabku , sengaja menjual mahal.

"laa..nape pula nie? bukan awak suke bunge nie ke?" tanyanya kepadaku , hairan.

"dulu ye.. skrg kita suke bunga lain.." jawabku dgn muka sahaja..

"bunga lain? bunga ape?" tanyanya lagi.

"bunga ros merah menyala.. :) " jawabku sambil tersenyum.

"kenapa pilih ros? daisy kan lagi comel , comel macam awak " soalnya lagi , keliru.

" sebab daisy comel saya tinggalkan dia.. sebab saya nk jadi macam ros merah tu.. warnanya memang menarik mata-matanya memandang , tapi bila mereka lihat ade duri , mereka tak berani menyentuhnya.. jadi sekarang saya nak jadi macam mereka.. " jawabku panjang..

"jadi macam mereka? maksudnya ?" soalnya lagi . kurang faham.

"saya nak jadi seperti sekuntum mawar berduri. biar diri saya diselaputi duri agar diri tak semudah disentuh seperti si daisy itu.."

"owh ok.. jadi daisy nie awk x nak la, ye? " soalnya . barangkali hampa mendengar penjelasan itu.

"erm.. awak bagi kat mak awak la.. mesti dia suke.." cadanganku.

"hurm..ok.." jawabnya sambil berlalu pergi.

p/s: saya suka dua2 bunga ini.. tapi yg menarik perhatian saya adalah sekuntum mawar berduri yang mekar di taman Islami.. sebab ia mengajar saya untuk jadi seperti hari ini :)

#rindu kalian , rakan2 usrah di UiTM Alor Gajah Melaka.. :')

Tiada ulasan:

Catat Ulasan