YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Selasa, 26 Jun 2012

(: Kembali pada redhaNya :)


Langkah demi langkah ,
ku jalani batu bata itu..
di kananku musolla ,
di kiriku tersedia permandangan indah..


Menanti sebutir kasih yang terbina dengan satu bulatan gembira..
terbina dengan untaian tasbih ukhwah kernaNya..


Aku masih lagi melangkah..
mencari sinar ukhwah yang lama menghilang di hamparan waktu..
di hamparan batu itu , aku terus menunggu..
menulis puisi-puisi rindu buat mereka yang di sana..


Ya Allah,
ku sujud padaMu..
agar dia kembali menghulurkan senyuman terindah yang pernah diberikan kepadaku..
di bawah pohon ciptaanMu ini , aku setia menanti..


Alhamdulillah..
doaku dimakbulkan olehMu , ya Rabb..
mereka menerimaku seadanya aku..
mentarbiyahkan imanku yang kian merindui halawatul iman ..


dalam bulatan gembira ini...
kami bersama-sama memerhati kebesaranMu..
sama-sama mencari sinar ukhwah itu..
agar ia bercahaya kembali,,dengan izinMu..
Ya Rabbul izzati ..


Salam ukhwahfillah..Semoga ALLAH redha :)


created by niesaomar :)
UiTM Alor Gajah Melaka..
24/6-25/6
(akhirnya aku kembali..)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan