YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Ahad, 11 Disember 2011

Sajak : Dalam Dilema :(

Bismillahirrahmannirrahim

Assalamualaikum WBT


dilema..
mahu melakukan kebaikan..
tapi ada saja halangan..

dilema..
mahu cuba memulihkan akhlak..
tapi ada saja sebab utk menggelak..

dilema..
mahu berkawan dengan sahabat2 yg baik..
tapi selalu saja fikirkan diri x cukup terbaik..

dilema..
hati terlalu ketandusan makanan rohani..
tapi selalu penuhkan perut dengan makanan2 yg sedap2 ini..

dilema..
kaki mahu juga melangkah ke masjid..
tapi selalu saja tersasar ke tmpt lain..

dilema..
ada juga yg cuba nasihatkan diri supaya berubah..
tapi selalu saja hati ini berkata tidak..

sahabatku..
aku hanya tunjukkan jalan Islam yg selama ini ku jalani..
aku tidak mahu kamu mengatakanku memaksamu ikut seperti aku..
aku adalah aku..
engkau adalah engkau..
tapi ingatlah nasihatku , teguranku adalah tanda sayangku kepadamu fillah..
aku hanya menjadi asbab dariNya..
sebab semua teguran itu datang dari ALLAH SWT..
tuhan Yang Maha Pengasih & Yang Maha Penyayang :')

nukilan : Hanisah Omar
11/12/2011
9.55am
HSAJB


Wassalam..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan