YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Sabtu, 28 Mei 2011

untuk si dia yang ku cuba lupakan..

Kamu..
ya , kita pernah bertemu..
suatu ketika dulu..
dimana kau dan aku..
masih tersimpul malu..

Kamu..
kita pernah bertengkar..
berselisih pendapat..
kau sering membuliku ..
dan aku hanya mampu memuncungkan mulutku..

Kamu..
aku tak tahu,
kenapa tatkala sepi bertandang ,
orang yang pertama aku teringat adalah dirimu ,
'Choyy..sape dia utkku?'
sbb aku malu utk mengatakan rindu..

Kamu..
Selalu menegurku di Facebookku..
kadang2 aku suka membalas kata2mu..
kadang2 aku ignored saja..
bila aku tak on9..
kau gelisah sehingga sanggup mesej di handphoneku pula..

Kamu..
dulu aku menganggapmu hanya seorang teman..
takkan lebih dari itu..
tapi mana entah datangnya rasa suka itu..
tiba-tiba terselit di celah hati ini..

Kamu..
mesejmu kadang2 menceriakan hariku..
penuh nasihat , jenaka dan kata-kata rindu..
tapi itu semua dulu ,..
bila aku mula tahu tembelangmu..

Kamu..
kenapa kamu menyembunyinya dariku?
kenapa kamu biar perasaanku hanyut hingga ke Hulu?
kenapa di awal bicara kau tak nyatakan kau mengganggapku sebagai teman riangmu?

Kenapa..kenapa..kenapa?

saat ini..detik ini..
maaf..aku akan buang rasa cintan cintun di hatiku..
kerna aku telah berjumpa cintaku pada yang selayaknya..
pada Pencipta rasa cinta ini..

Maaf jika aku pernah menganggu hidupmu..
Maaf jika aku pernah terlanjur mengatakan rindu..
Maaf jika aku kini akan mendeletemu dari hidupku..
Kerna aku mahu menjadi diriku sebelum mengenali dirimu..

Tuhan..
terima kasih kerna menyedarkanku akan cinta "palsunya",
terima kasih kerna menunjukan aku akan 'penipuannya',
terima kasih kerna kau cemburukan aku kerna memburu cintanya..
terima kasih kerna kau masih menyayangiku..

InsyaALLAH..
selepas ini aku tak bersua lagi denganmu..
akan ku serah hatiku kepada Yang Esa..
kerna aku serik bercinta dengan manusia..
biarlah diri ini hanya untukNya..

..::dari insan yang cuba melupakan dirimu::..
---2.12am---

Tiada ulasan:

Catat Ulasan