YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 2 Mac 2011

Masalah Hati & Mid Term..

Assalamualaikum..
byk sekali masalah yg berlaku padaku beberapa hari nie..
aku cuba tabah menghadapinya..
tp kdg2 aku terhembes juga air mata depan kakak2 dan teman2 yg sering memberi semangat untuk aku teruskan perjuangan di sini..
Alhamdulillah..
walaupon belum selesai semua masalah tersebut..niesa boleh hadapinya..
terima kasih kat kat kak jannah , kak bella , kak nora , afdzan , nad , ida ,zie , nana , Hanisah , Dalina , Azie , Lala , Arif , Abg Farhan , Abg Shah & Shasha dan yg lain2 tu..
sebab byk bg pandangan , kritikan dan dorongan utk niesa..
aku cuba menjadi seorg yg tabah selepas nie..
nak hilangkan rase amarah yg amat sgt nie..
sebab kalo aku nk marah2 org or bg nasihat ker..
aku perlu cermin diri aku dulu..
aku x mo permainkan agama seperti mempermainkan tudung yg selama ini ku pakai menutupi helaian mahkotaku ini..
aku serik..
serik kerana terlalu mempercayai org yg baru aku kenal..
sehingga terjadi la satu masalah..
mungkin niatnya mahu menegur perilaku aku tu..
tp caranya benar2 mengecewakan aku..
aku juga punya hati & perasaan ..
aku pon bleh nk herdik , mencaci dan menyembur kasi org tu terbakar terus!! tp..
aku malas nk gaduh2..
aku sedar semua ni berpunce dari aku..
aku sedar..
aku bukan malaikat..
aku manusia yg selalu wat kesilapan..
hanya yang mampu aku lakukan sekarang..
just silent mode dgn org2 tertentu , 
vibrate dgn bile ade org tegur aku..
general dgn org yg aku kenali sahaja..
may be pas nie kalo aku berubah 180 darjah sekali pon..
aku berubah kerana ALLAH..
bukan berubah hanya sebab kena kutuk or org ckp2 belakang pasal aku..
aku just mampu berdiam diri sahaja..
"Ya Allah,aku hanya insan lemah.Hanya pada-Mu aku brserah.Kuatkan imanku agr aku sabar dgn ujian-Mu nanti.Aku sedar,aku prnh wat kesilapan.Kesilapan yg pernah mencalarkn keperibadianku & maruahku.Mungkin terlambat utk aku mmperbaikinya.Hanya ku mampu menahan rasa amarah & cacian@makian yg akn ku terima slps ini.Ampunkan dosaku Ya Allah & ampunkn dosa2 hambamu yg akn melakukan perkara2 tersebut padaku nanti,Amin :'( "
 
"Ya Allah..jika ini takdir dari-MU..aku redha..mungkin rezekiku utk mengali ilmu-Mu bukan di sini..Izinkanku menghabiskan sedikit waktu yang diberikan oleh-Mu utk dimanfaatkan dgn ilmu-ilmu yg boleh dijadikan sebagai bekalan di dunia & akhirat. Ya Allah..ampunkanlah dosa2ku sebelum ini & akan datang..Amin :') "
 
"Alhamdulillah..tenang rasa hati pabila mendengar penjelasan..cuma perlukan masa untuk rehat sebentar dari urusan dunia.. Syukur pada-MU , Ya Allah..kerna memberi aku byk peluang utk perbaiki diriku dengan rencana yg telah ditetap di muka bumi-Mu ini..Alhamdulillah.. :')
 
sekarang..aku dalam dilema..bende yg selama nie aku tunggu2..hadir tanpa dijangka..seperti mendapat durian runtuh..aku x bleh bgtahu ape yg aku dpt skrg..sebab belum pasti aku dapat terus mende tuh..tggu jika ia benar2 pasti.. t aku beritahu kalian juga..sekarang aku cuba mahu menjadi perahsia ..x mahu cerita semua .. nanti ade yg mengukit2 sejarah lamaku lagi..sudah la..
minggu nie dah start MID TERM..aku x study lagi..sedang mencari mase dan mood utk study..ari nie dah Test CSC,.esok Test CTU..hurm..doakan aku..InsyaAllah..aku wat yg terbaik...
itu saja utk permulaan MAC ini..salam rindu dari anakanda/sahabat yang jauh ini..
Wassalam.. 
 
TMH1304,
2/3/11
7.50pm 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan