YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 25 Januari 2012

Tegur menegur :)

Bismillahirrahmannirrahim..

Assalamualaikum wbt.

tiba2 terfikir pasal sesuatu.. perkara nie dah lama niesa perhatikan..pasal hal tegur menegur nie.. :)

kadang2kan.. 

kite selalu pikir yg kite dah buat semua keje dgn perfectnyer..
tibe2 kite kena tegur.. 
pastu kite terus nk melenting tanpa pikir yg orang tu tegur sebab nk betulkan ape yg x betul.
so..sepatutnya kite fikir balik.. 
"betul ke aku ade wat salah? aah la... ade silap sikit..seb baik dia nie tegur aku.."
dan berterima kasihlah kepada yg menegur awk tu.. :) so.. jgn marah2 ea.. teguran tu sebenarnya daripada ALLAH SWT :) hanya orang tersebut menjadi perantaraan denganNya :)

yg tukang menegur pon...
at least tegur la secara berhikmah..
tgok org juga kalo nk tegur..
ade jenis org nie bleh adapt kalo dia buat salah dan ade juga yg sebaliknye..
lagi baguskan.. jgn la tegur depan2 member2 or depan org ramai..
sian member tu.. kalo nk tegur sgt.. tegur depan2 or berdua jep.. :)
so x de la malu sgt member tu...

So..conclusionnya:

"tegurlah secara berhemat kerana teguran itu kadang kala membawa fikiran sesorang itu kepada yang negatif berbanding kepada yang positif :) "

p/s: saya sedia menerima teguran daripada anda .. tegur saya jika saya silap.. dan InsyaALLAH..saya akan mengubah kesilapan yg telah dilakukan :) Bantu saya ye teman2 :)

Wassalam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan