YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Rabu, 6 April 2011

ke'bz'an yg terlampau..

Assalamualaikum...
lama juga aku x mencatatkan apa yg berlaku pada aku pada bulan ini..
pejam celik pejam celik..
aku dah nk final exam dah...
kirenye..just have 3 weeks aku kt bumi lendu ini..
selepas itu aku akan bercuti semester selama 4 minggu aka sebulan.. 
so.. hanya SEBULAN sahaja aku akan berada di JB..
syukur alhamdulillah :)

mesti korg terpk2..
ape yg niesa sibuk sgt smpai x sempat nk update blog nie?
selalu tgok dia on9 FB jep..
24 hours plak tuh...
ohh..cop!!
x 24 hours ye.. just kerap on9 sahaja.. =="

ALOR GAJAH ->SENTUL TIMUR->MERU->AMPANG ->ALOR GAJAH.
aku dan rakan2 usrah.. kak jannah , nisa , zaty ,dalin dan x lupe juga kak farhana pergi ke rumah naqibah kak farhana di sentul timur. di situ aku mula berkenalan dgn kak ayu , kak niza dan kak mariam. first2 aku rase  segan yg amat ..ye la.. budak yg x bape nk expert agama mcm aku nie join usrah yg peringkatnye lebih tinggi..
tp alhamdulillah..ALLAH beri aku kekuatan utk try usrah sebegini..walaupon muke memasing penat..tp pas smpai rumah kak niza..kami disambut mesra oleh ukhti2 yg disayangi :) bersama sekecil abdul rahman dan kak reen.. kami terus mabit di rumah kak niza. pengisian malam itu adalah ice breaking & sedikit tazkirah dari kak ayu dan tayangan video yg di sediakan oleh kak mariam.. Ya ALLAH.. tatkala itu..aku rasa sungguh kerdil dgn kekuasaanMU.. jika aku terleka sejenak..aku berasa sgt rugi jika tidak beribadat padaMu..
selepas pkol 11.30mlm kami dibenarkan tidur kerna pada pkol 5.00am kami digalakkan berqiamulail dan solat subuh berjemaah..aku tido pada pkol 2.30am kerna asyik meminta pandangan dri kak farhana atas masalah hati aku ini..Alhamdulillah..walaupon tidur lewat..aku dikejutkan oleh kak jannah utk berqiam.. :)
selesai solat subuh, aktiviti diteruskan lagi dgn tazkirah oleh kak niza . sebelum tazkirah , aku saje je la tnjuk kt kak farhana lirik lagu SEBIRU HARI INI - EDCOUSTICS sbb nanti balik dri sini aku & kak jannah akan perform nasyid wakil level kami . kak farhana terus suruh aku perform nasyid after abis slot tazkirah pagi tu. aku dgn rla hati terus la perform , aku lihat wajah2 kak ayu , kak niza & kak mariam ceria & terharu pas dgr aku perform , x lupe juga wajah nisa , zaty ,dalin & kak jannah yg sengih2 masa aku perform nasyid. huhu.. aku x de hadiah ape2 yg boleh aku beri utk ukthi2 ku sekalian..hanya suare yg serak basah je yg mampu aku dendangkan utk mereka..sebelum bergerak pulang..kami di sajikan dgn tayang video , hadiah kecil dri kak ayu , kak niza &  kak mariam..kami berpelukan semasa melihat video itu..video yg bertajuk SELAMAT TINGGAL SAHABAT (if aku x salah la..huhu )..aku sgt terharu..coz evn kiteorg baru je kenal smlm..tp ikatan ukhwah tu mcm dah kenal berape tahun..serius aku merindui mereka skrg.. :(..seterusnya kami bersiap2 utk ke Meru itk mengikuti daurah : al-Quran & sains. kami tiba di sana ketika pertengahan ceramah tersebut..jadi aku yg x bape nk faham ape uztad tu ckp.. hanya mendengar tetapi x memahami ==" ruginye.. seusai solat zohor , kami bergerak pulang ke rumah kak farhana yg terletak di Ampang. di sana aku mula resah..ye la..aku target dlm pkol 3pm dah gerak ke TBS then terus ke alor gajah.. tp..kita hanya merancang ALLAH yg menentukan segalanya.. sambil2 dok tggu ayah kak farhana sampai.. aku lepak2 la sambil bace buku & tafsir al-quran yg aku kena research pasal ass CTU aku tuh..sambil2 tu aku berborak la dgn ukthi2ku tu.. sambil2 tu kak farhana , darlin , niesa , zaty & kak jannah goreng kentang , mushroom soup & air teh utk minum bersama2..aku?? hanya melihat jep,.. sebab aku mcm nk pitam..sebab x cukup tido & rehat kowt..huhu.aku tido kejap time tu.. pas dorg dah siap2kn mknn baru aku bangun..terukkan aku?? ==" 
masa tgh mkn..family kak farhana dah balik.. then kiteorg siap2 pastuh terus gerak..otw ke TBS kiteorg singgah surau utk solat maghrib.. pas tuh dlm pkol 8.00pm kiteorg sampai ke TBS. terus beli tiket then terus ke bas.Alhamdulillah..cuak juga aku kalo x dpt tiket bas..sebab aku & kak jannah kena perform pkol 10pm la..afdzan , roommate aka MT kolej aku dah risau smcm..ye la..anak buah dia x balik lagikan.. sampai kt UiTM dalam pkol 10pm juga la..alhamdulillah..sempat aku makan then perform.. huhu.. dah la last performances plak tu.. ==" aku ngan kak jannah bantai je la.. :) papehal aku dah wat tanggungjawab aku tuh..pas tuh aku terus bergegas ke masjid sebab ade meeting Inspirasi plak.. 

ASSIGNMENT GROUP & PREPARATION 4 FINAL EXAM =="

Hurm..assignment group aku tinggal CTU je..sebab smlm dah settlekan COM 161 after kena marah ngan kwn aku tuh..sorry la der..aku bz la lately nie..sorry sgt2 sbb wat ko marah..aku taw salah aku x siapkan..==" 
smlm aku x balik bilik langsung..siapkan pastu tu bg pendrive kt member aku tuh..mane la aku x balik bilik..keluar bilik kol 12pm ..balik bilik kol 12pm juga.. sbb nk menyiapkan assignment & ade practice nasyid..hurm..malam nie patutnye aku kena wat assignment group CTU ngan Yani & Aino ..tp aku x bleh sebab ari nie ade rehearsal nasyid..hurm..sorry sis..papehal kalo x cukup bahan bgtahu je aku ea.. :) syg korg la..

PERTANDINGAN NASYID ANTARA IPTA DI UiTM ARAU , PERLIS.
aku dapat taw khamis lepas..mmg terkejut la.. sebab aku nie first time masuk pertandingan peringkat U..
selama nie peringkat sekolah jep..pastu aku ade la wat perform kechik2 kt sini..paling besar pon mase MAKSIS (Minggu Aspirasi Komunikasi Islam) ..perform mase Mirwana dtg sini..tu paling besar la..
tp..ade juga yg lagi besar..pertandingan peringkat IPTA seluruh Malaysia plak tu.. ==" .. dah la sabtu nie aku ade PERKAD (pertandingan kawad..) tp disebabkan aku kena g sane nanti..so bg surat je la.. :)
tp yg x bestnye aku penat kowt..ari2 balik lambat..ye la..practice nasyid kan..
kalo nk mng kena practice selalu..aku aim x byk..asalkan dpt masuk final jadi la.. :)
insyaALLAH..doakan kami ye.. tp aku kena jage suare aku supaya x pecah.. kena practice..kena memories lyrics lagi ..mmg penat la..tp kalo kite berusaha ..pastu tawakal..insyaALLAH..ALLAH akan tolong kite :) kan?? percaya padaNYA..

eh eh..
dah nk kol 8am nie..
kelas aku start 8.30am..
huhu..minta diri dulu..
Assalamualaikum :)


2 ulasan:

  1. percayalah wahai adikku, tatkala jika kita bersama membantu agama Allah dengan hatu tulus ikhlas, pasti Allah membalas dengan seribu kenikmatan.. yakinlah bahwa Allah tetap bersama kita...

    BalasPadam
  2. hurm..terima kasih kak farhana..
    insyaALLAH..supaya apa yg niesa lakukan ini mendapat keredhaanNYA..amin :)

    BalasPadam