YayBlogger.com
BLOGGER TEMPLATES

Selasa, 7 September 2010

ukhwafillah abadan abada PART 2

salam,,
bertemu kembali..
ari nie aku nk smbg part 2 plak..
masuk ari ke dua ler..

seawal pukul 3.30am..
aku dan sarah dah terpisat2 mate utk bangun..
kejut wardah dan huda..
dan terus bergegas ke tandas..
aku bangun pon sebab dgr bunyi bising kat khemah sebelah..
ngeee :D ..thanx ea khemah seblh..sebab jadi alarm kiteorg..

selepas bersihkan diri..
kami pergi ke surau untuk qiamualail..
tp sblum 2 kami diberi taklimat bagaimana mahu berqiamualail..
selepas itu baru la kami dilepaskan membuat qiamulail sendiri..
tepat 4.45am..kami diminta ke dewan makan utk bersahur..
yg bestnye sahur kat sini..
makanan dia x terlalu pedas..n semestinye panas :)

selps itu kami kembali menuju ke surau utk menunaikan solat subuh secara berjemaah :)
dan selps itu mendengar tazkirah pagi..

aktiviti pertama yg kami lalui pada ari 2 ialah ceramah ttg solat2 sunat..
uztad yg bagi ceramah 2 cite pasal syurga dulu..
baru la cite pasal perkara2 sunat..
pas 2 dia ade bace doa utk tuhan mengampunkan dosa2 kite..
aku yg susah nk nangis..tersedu-sedan taw..mak aih meleleh air mate aku..
seb baik bawak tisu banyak..
ngee :D..pas 2 aku dah start pening kepala,..but still folow aktiviti seterusnya..

slot kedua..
ceramah pengurusan jenazah dan praktikal..
malam sebelumnye, DO tanye sape nk jdi model utk slot nie..
first2 aku tgok x de sape nk angkat..so aku angkat je la..
semua tgok jepp..siap ade ckp gud luck ea utk esok..haha :D
aku chill jepp..bukan nk belagak..sebab aku dah biase jdi model...
ceramah disampaikan oleh PN.RAHIMAH dri bahagian Dakwah JAIJ..
best juga care penyampaian dia 2..
pas 2 smua peserta di bahagiankn kepada dua bahagian utk pratikal plak..
lelaki g ikut faci lelaki la..(Bilal Hamzah)
yg perempuan ikut faci perempuan..(Pn.Saadah)
as usually.. kite kena mandi dulu baru kapan kan??
tp buat lain ckit....kapan dulu baru mandi..
mase kapan paling kelakar..mane x nye..cikgu suzanna geletek kaki aku.. ngee..
mane x tersengih aku..dah kena tegur "jenazah mane bleh senyum2" hehe..layan je la..
hehe..pas 2 slot aku..g slot mandi plak..time nie syok..
tgh panas2 an..main air..aku pon tlg la mak cik saadah..cucuh air..
bdk yg jdi model geli2 plak kena pegang...hehe..sabar ea dik..
akak dah rase sume 2.. :) selesai kedua2nya..kami diberikan mase utk tidor..
aku x tido sbb nk pinjam hp cik saadah..nk kaco mak.. ngee :D rindu dia..
pas 2 sembahyang zohor secara berjemaah :)

slot 3-LDK permainan koperatif..
haha..aku mmg x de idea nk bg suggestion 4 slot nie..
sebab otak aku kepeningan yg teramat..but aku still wat2 ok
walaupon dah bayk minyak angin aku letak..
*thanx 2 yg bagi minyak angin kat aku ea..thanx byk2*
group aku wat game 9 over 1 n lagi satu game (ntah la aku dah lupe.)
n aku kena present..ntah pape jep aku present..hehe

solat asar berjemaah :)

slot 4-persiapan pertandingan nasyid dan marhaban..
memandangkan aku bukan ketua kumpulan..aku ikut jepp
but ade curtain2 aku disagree..
sebab  x sempat dan lagu x sesuai utk pertandingan 2..
aku kena plak handle utk marhaban,...mak aih..aku ikut je la.. :)

siap2 diri..
berbuka puase..
solat maghrib..
makan...
solat isyak..
solat terawih..
tadarus al-quran..(start ari semalam..group 8 dpt juzu' 8,18,28..dak2 khemah aku amik juzu' 28.. ngee :).. moreh..

penyerahan tugas DO kali nie  yg paling wat aku x thn sabar..sebab aku pening kepale thp gaban.. aku yg dulunya chill dah jdi mcm mak nenek..mane x nye komanden kate nk ckp cikit jep..siap bagi tazkirah ramadhan malam2 bute..mak aihh..hilang sabar aku..pas dah serah DO baru..Do siap tanye sape sakit..aku angkat tangan..pas 2 keluar depan n g jumpe jurulatih perempuan... jurulatih perempuan siap tanye lagi..awk nie sakit kepala or ngantuk?? aku ckp ar sakit kepale..sebab tgh hari aku dah start pening..seb baik x pitam jepp..pas makan panadol..aku balik khemah..otw balik 2..ade kwn2 yg prihatin..tanye dh makan panadol?? wahh..terharu seyh...padahal baru kenal 2.. thanx kgkwn :D~
n tido..
mcm biase kena bagun kol 3.30am..supaya x berebut bilik air :)

~~~BERSAMBUNG~~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan